CZYTNIK E - BOOKÓW
Autor: Jakub Woźniak


Czytanie ze zrozumieniem jest bardzo trudną umiejętnością, ale zarazem bardzo cenną i wpływającą na rozwój uczniów w zakresie nauki każdego języka obcego. Uczenie się języka nie polega wyłącznie na dodawaniu odpowiedniej końcówki w zadaniach przygotowywanych przez nauczycieli i rozwiązywanych na lekcjach w szkole. Nauka języka angielskiego polega przede wszystkim na zrozumieniu usłyszanej bądź przeczytanej informacji. Czytanie na zajęciach wiąże się zazwyczaj z monotonią, która nie sprzyja efektywnemu uczeniu się języka obcego.

Innowacja ta jest pewnego rodzaju rozwiązaniem tego problemu. Głównym celem jest zmotywowanie uczniów do samodzielnej pracy w domu. Poprzez czytanie wyszukanych tekstów na głos i nagrywanie się na różnego rodzaju nośniki pamięci zwiększa się umiejętności językowe uczniów. Przygotowywane przez nich prace będą wykorzystywane w czasie zajęć do ćwiczenia umiejętności słuchania ze zrozumieniem, a także umieszczane na szkolnej stronie internetowej, w ten sposób będą dostępne dla wszystkich odwiedzających i chętnych uczenia się języka angielskiego. Stanie się to okazją do zaprezentowania swoich umiejętności na forum szkoły; klasy, co przyczyni się do aktywniejszej pracy na zajęciach i zwiększeniu samooceny uczniów.

Czytanie 1

Czytanie 2

Czytanie 3


GŁOS KOTUNI
Autor: Jakub Woźniak


Uczenie się języka obcego niesie ze sobą wiele wyzwań. Regularna nauka słówek i gramatyki wymaga dużego skupienia i samodzielnej pracy. Śpiewanie piosenek w języku angielskim daje możliwości poznawania i rozwijania wszystkich podstawowych umiejętności językowych. Z każdą poznawaną piosenką uczniowie uczą się nowych wyrażeń, odpowiedniej wymowy, tworzenia dłuższych wypowiedzi, a co najważniejsze rozumieją śpiewany tekst, dzięki czemu łatwiej przychodzi im komunikowanie się w języku obcym.

Metodyka nauczania języków zawraca bardzo dużą uwagę na wykorzystanie piosenek w nauczaniu języków obcych, szczególnie w tych wcześniejszych etapach edukacyjnych. Innowacja „Głos Kotuni” ma na celu nagrywanie przez uczniów w domu, a także przez nauczyciela w czasie prowadzonych zajęć różnego rodzaju piosenek w języku angielskim. Ma to na celu zachęcenie uczniów do wspólnej, czasami samodzielnej i przyjemnej pracy z językiem, która przyniesie same korzyści w postaci poznawania poprawnej wymowy, poszerzeniu zasobu słownictwa oraz zwiększeniu motywacji do tworzenia dłuższych wypowiedzi ustnych. Praca w dużej grupie uczniów bardzo często zniechęca mniej śmiałych uczniów do aktywnego udziału w zajęciach, dlatego ta innowacja jest także alternatywą dla tych osób, które mogę pochwalić się swoimi umiejętnościami na forum szkoły i klasy nie wychodząc na środek sali czy klasy.

Wszystkie przygotowywane przez uczniów prace w domu oraz szkole będą umieszczane na szkolnej stronie internetowej oraz dostępne do obejrzenia w czasie przerw przy użyciu nowoczesnych urządzeń technologicznych.

Piosenka 1

Piosenka 2

Piosenka 3

Piosenka 4

Piosenka 5

Piosenka 6

Piosenka 7

Piosenka 8



ŁĄCZY NAS PIŁKA
Autor: Jakub Woźniak


Efektywne uczenie języka angielskiego wiąże się z nieustającą ewaluacją prowadzonych przez nauczyciela działań, po to aby na każdym etapie edukacyjnym wprowadzać różnego rodzaju metody, które ułatwią nauczycielom pracę, a uczniom przyswajanie i poznawanie języka obcego.

Rozwijanie umiejętności językowych jest trudnym zadaniem wymagającym większego skupienia i indywidualnej pracy w domu. Tym bardziej zmotywowanie uczniów do sumiennego powtarzania poznawanego materiału staje się trudnym wyzwaniem. Nowoczesne technologie skupiają na sobie co raz większą uwagę, a wolny czas dzieci spędzają głównie przed komputerem. Aktywność fizyczna jest jednym ze sposobów, który skutecznie odrywa uczniów od wirtualnego świata. Dlatego innowacja pedagogiczna pt. „Łączy nas piłka” ma na celu połączenie przyjemnego z pożytecznym. Uczniowie spędzając czas na świeżym powietrzu bądź sali gimnastycznej, rozwijają swoje umiejętności językowe w aktywny i zdrowy sposób. W czasie zajęć uczniowie nie korzystają z książek, piórników, nie siedzą w ławkach i nie wpatrują się w tablicę umieszczoną na ścianie. Zajęcia prowadzone są na zasadzie treningu piłkarskiego, podczas którego uczniowie rozwijają swoje umiejętności sportowe, pracując nad techniką prowadzenia piłki, strzału i współpracy w grupie. Edukacja języka obcego skupia się na komunikowaniu i wydawaniu poleceń przez nauczyciela wyłącznie w języku obcym. Wszyscy chętni uczniowie otrzymują wcześniej przygotowane przez nauczyciela materiały dzięki którym sprawnie będą mogli porozumieć się w czasie zajęć. Każde zadanie sportowe wiąże się z wykonaniem pod koniec zajęć ćwiczeń językowych, usprawniających i rozwijających ich umiejętności, a także poznawaniem ogólnych informacji związanych z tematem sportu i zdrowego stylu życia.

Dzięki takim działaniom uczniowie będą z równocześnie zdobywali umiejętności językowe, ale i zarazem te fizyczne, które w dzisiejszych czasach są niestety odsuwane na bok z powodu dużego zainteresowania nowinkami technicznymi. Edukacja poprzez sport, daje uczniom możliwości rozwoju w wielu dziedzinach. Biorąc pod uwagę wyżej wymienione założenia, wierzę w to, że nauka języka angielskiego stanie się dla uczniów przyjemnością i celem, do którego każdy zacznie dążyć. W ten sposób zachęci ich do podnoszenia swoich kwalifikacji oraz aktywnego udziału w każdej lekcji języka angielskiego.

Galeria zdjęć


TŁUMACZ PRZYSIĘGŁY
Autor: Jakub Woźniak


Poznawanie zasad gramatycznych, uczenie się słownictwa czy poprawnej wymowy bywa dla uczniów sporym wyzwaniem. Pomimo używania różnorodnych metod, zachęcenie uczniów do nauki języka obcego staje się bardzo trudnym zadaniem.

Innowacja pedagogiczna „Tłumacz przysięgły” ma na celu zwiększenie umiejętności językowych poprzez tłumaczenie i zrozumienie czytanego tekstu, co jest jednym z najtrudniejszych zadań w nauczaniu języka angielskiego. Zadaniem uczniów będzie regularne tłumaczenie i sprawdzanie przez siebie tekstu na tablicy umieszczonej na korytarzu szkolnym. Nauczyciel będzie umieszczał dla każdej klasy kilka razy w miesiącu przygotowane przez siebie dłuższe wypowiedzi zawierające słownictwo oraz poznawane w czasie lekcji formy gramatyczne. Teksty będą także dopasowywane do zbliżających się różnego rodzaju świąt oraz istotnych wydarzeń, ciekawych miejsc i innych informacji związanych z krajami anglojęzycznymi.

Innowacja ta sprawi, że uczniowie angażujący się w nią, zwiększą swoją wiedzę i możliwości językowe, co wpłynie pozytywnie na ich działania w czasie lekcji, a także zwiększy motywacje, która jest bardzo ważnym elementem pracy w szkole. Uczniowie spędzając przerwy na tłuamczeniu tekstów, będą współpracować w grupie, dzięki czemu na bieżąco będą mogli się kontrolować, uczyć oraz poprawiać błędy w innych klasach.

Galeria zdjęć


KARTKA Z KALENDARZA
Autor: Jakub Woźniak, Robert Batorski


Samorząd uczniowski pełni bardzo ważną rolę w funkcjonowaniu każdej szkoły. Uczniowie dzięki swoim pomysłom na bieżąco podnoszą efektywność prowadzanych przez szkoły działań, dążących do samokształcenia w różnych dziedzinach życia,współdziałaniu w środowisku szkolnym i lokalnym. Każdego roku aktywizują wszystkich uczniów do różnorodnych działań odbywających się w szkole, z okazji świąt, wydarzeń okolicznościowych czy pojedynczych dni zawierających w sobie do przekazania ciekawe informacje i wiadomości.

Wprowadzenie innowacji pedagogicznej „Kartka z kalendarza” ma na celu aktywizację uczniów do podejmowania nowych działań na każdym etapie edukacyjnym. Uczniowie podczas realizacji swoich pomysłów będą dokumentować je w formie notatek i różnego rodzaju zdjęć, które zostaną wykorzystane do stworzenia kalendarza na kolejny rok szkolny, zawierającego wydarzenia z życia szkoły oraz dni warte zapamiętania. Dzięki temu wszyscy uczniowie a także nauczyciele z łatwością będą mogli kontrolować wydarzenia odbywające się w szkole, co będzie dużym ułatwieniem przy tworzeniu rocznych planów pracy dla klasy, jak i szkoły.

Uczniowie w czasie całego roku szkolnego będą mogli podziwiać osiągnięcia swoje i innych, co będzie dodatkową motywacją do dalszej pracy i aktywnego udziału w życiu szkoły.

Galeria zdjęć


LOKATA OSZCZĘDNOŚCIOWA
Autor: Jakub Woźniak, Robert Batorski


Samorząd uczniowski pracując przez cały rok szkolny i aktywizując przy tym całą społeczność szkolną, wykonuje bardzo ważne zadanie jakim jest przekazywanie ważnych życiowych wartości takich jak empatia, pomoc innym czy działanie w akcjach charytatywnych. Wszyscy uczniowie w naszej szkole biorą udział w różnego rodzaju zbiórkach i akcjach wspomagających osoby, które wymagają pomocy. Innowacja pt. „Lokata oszczędnościowa” ma na celu zwrócenie jeszcze większej uwagi na to, że pracując razem na wybrany przez siebie cel, można osiągnąć ogromny sukces jakim jest uśmiech drugiej osoby, zakupienie pomocy dydaktycznych czy produktów żywnościowych.

Zbieranie pieniędzy jest bardzo trudnym sposobem wspomagania innych, ponieważ w dzisiejszych czasach każdy ciężko musi na nie pracować. Jednakże dzięki prowadzonej w szkole lokacie, nauczyciele, uczniowie, jak i rodzice odwiedzający naszą szkołę, przez cały rok szkolny będą mogli wrzucać pieniądze do przygotowanej przez Samorząd Uczniowski skarbonki, umieszczonej na korytarzu szkolnym tak, aby każdy mógł widzieć na bieżąco jak zwiększa się ilość pieniędzy przekazywanych na lokatę. Bardzo ważne jest zwrócenie uczniom uwagi na to, że współpracując razem, wrzucając nawet po jednym groszu, można osiągnąć bardzo wiele.

Koniec roku szkolnego będzie pewnego rodzaju podsumowaniem, mającym na celu podliczenie pieniędzy zebranych na lokacie szkolnej i wydatkowanie ich zgodnie z zaplanowanym wcześniej celem.


EDUKACJA PRZEZ SZACHY
Autor: Bożena Szelewska


Projekt polega na wprowadzeniu nauki gry w szachy w klasie 2 i kontynuowaniu w klasie 3. Realizowany jest w roku szkolnego 2017/2018 i 2018/2019. Zajęcia prowadzone są w wymiarze 1 godziny tygodniowo, w grupie liczącej do 10 osób. Po każdym roku nauki uczniowie mają możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w klasowym turnieju szachowym.

Głównym celem wprowadzenia innowacji ,,Edukacja przez szachy" jest wspomaganie logicznego myślenia, orientacji i wyobraźni przestrzennej oraz aktywności umysłowej u dzieci. Zajęcia rozwijają również pamięć, uwagę oraz myślenie przyczynowo - skutkowe. Dodatkowo projekt ma na celu zainteresowanie uczniów tą dyscypliną.

,,Edukacja przez szachy" pozwala w nowy, ciekawy sposób rozwijać umiejętności uczniów i przyswajać treści zawarte w Nowej Podstawie Programowej. Jest to rozwijanie umiejętności matematycznych, określanie położenia obiektów, orientacji, symetrii, wyobraźni przestrzennej, logicznego myślenia. uważnego słuchania wypowiedzi i korzystania z przekazywanych informacji, wyprowadza kierunki od siebie i innych osób; określa położenie obiektów względem obranego obiektu, używając określeń: góra, dół, przód, tył, w prawo, w lewo oraz ich kombinacji. "Edukacja przez szachy" wspomaga rozumne zachowania dziecka w sytuacjach trudnych i wymagających wysiłku, wytrwałości przy wykonywaniu zadań. Gra w szachy uczy współpracy w zabawie i nauce, w sytuacjach życiowych, przestrzegania reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej.

. Uczeń po zakończonym cyklu spotkań szachowych:

Galeria zdjęć

Copyright © 2011 Szkoła Podstawowa im. Ireny Kosmowskiej w Kotuni