WYCIECZKA DO GDAŃSKA

Od 30 listopada do 2 grudnia uczniowie klas 4-8 uczestniczyli w wycieczce do Gdańska. Przez te trzy dni opiekował się nami pan Sebastian - przewodnik, który zachwycił nas swoim wiedzą, profesjonalizmem i ciepłym głosem.

Gdańsk to bursztynowa stolica świata, jako że ten półszlachetny kamień występuje na tamtejszych terenach bardzo licznie. W tym pięknym zabytkowym mieście portowym naszą uwagę przyciągała architektura, urokliwe Stare Miasto i rozległe piaszczyste plaże. Spacerowaliśmy po historycznym centrum miasta, gdzie urzekły nas liczne mosty nad kanałami, brukowane ulice, przy których wznoszą się kolorowe kamienice, sklepy rzemieślnicze, a także Kościół Mariacki - najstarszy kościół z cegły na świecie. Spacerowaliśmy Drogą Królewską, którą niegdyś do miasta wjeżdżali monarchowie. Na Długim Targu podziwialiśmy Fontannę Neptuna oraz Dwór Artusa. Zwiedziliśmy Europejskie Centrum Solidarności i Narodowe Muzeum Morskie. Na trasie naszej wycieczki nie mogło zabraknąć ważnego historycznie miejsca dla wszystkich Polaków - Westerplatte, gdzie pod Pomnikiem Obrońców Wybrzeża zapaliliśmy biało-czerwone znicze. Udaliśmy się także do gdyńskiego Centrum Nauki Eksperyment. To miejsce, w którym nauka łączy się z zabawą, a trudne zagadnienia dotyczące otaczającego nas świata stają się jasne i mniej skomplikowane. Ostatniego dnia zwiedziliśmy zamek krzyżacki w Malborku, który znajduje się na liście UNESCO.

Pełni wrażeń wracaliśmy ze śpiewem na ustach. W autokarze śpiewaliśmy piosenki z różnych lat. Zadowoleni wróciliśmy do domu.